Gerealiseerde opdrachten


Steeds meer bedrijven weten Gewoon Doen! te vinden en daar ben ik blij mee!

Ik werk veel voor bedrijven (BtC/BtB) in de (r)etail, groothandel, zakelijke dienstverlening, familiebedrijven, logistiek en voor organisaties in de kinderopvang. Schroom echter niet om contact met me op te nemen en je uitdaging aan me voor te leggen als jouw bedrijf in een andere tak van sport actief is. Ieder bedrijf wil tenslotte groeien en bloeien! Je kunt bij me terecht voor visie- en strategie-ontwikkeling, advies als ook uitvoering en realisatie.

In 2016 is o.a. gerealiseerd:

  • Een commercieel plan voor een kinderwoonwinkel, om de omzet en zichtbaarheid te vergroten van winkel en webshop (offline/online);
  • Een commercieel plan voor een kaas- en delikatessenwinkel gericht op de particuliere en zakelijke markt, met aanvullend maandelijks commercieel overleg en gecombineerd met coaching van de eigenaren;
  • Een marketing- en social media strategie voor een retailketen in mode met 9 vestigingen;
  • Een plan van aanpak om de bezoekersaantallen van een zwembad te vergroten, met daarnaast een voorstel voor creatieve en resultaatgerichte verkoop-acties en tips om Facebook effectiever in te zetten;
  • Een plan van aanpak (offline/online) voor een succesvolle start/opening van een dienstverlenend bedrijf;
  • Een Facebook-herfstcampagne voor een schoonheidsinstituut;
  • Een aanpak voor een marketingvisie, marketingstrategie en marketingplan voor een kinderopvangorganisatie;

        2017

  • Een commercieel plan voor een schoenenbedrijf/-winkel, gericht op omzetgroei, incl. mogelijkheden voor nieuwe markten en producten en maandelijks commercieel overleg;
  • Een loopbaancoachingstraject;
  • Een commercieel plan voor een lederwarenspeciaalzaak om de zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten en omzetgroei te realiseren (offline/online). In 2017 is deze zaak genomineerd voor de Storytelling prijs in de Retail;
  • Persoonlijke coaching van een directeur-eigenaar, op basis van een plan van aanpak op maat;
  • Een voorstel voor een nieuwe website (design en structuur) voor een meubelzaak;
  • Een geïntegreerde aanpak offline/online om de verkoop via winkel en webshop te optimaliseren van een speciaalzaak in teken- en schilderspullen.
  • Een voorstel/plan van aanpak voor een bouwbedrijf om specifieke nieuwe diensten in de markt te zetten;
  • Inspiratiesessies en 'business development' voor diverse ondernemers met het oog op innovatie (markt, product, sociaal);
  • Coaching van diverse ondernemers;
  • Voor het Hanzegilde een Workshop gegeven: 'Van visie naar Uitvoering', van A naar Beter'
  • Een marketingstrategie voor een logistiek bedrijf;
  • Gastvrouw zijn voor en met diverse CEO-ondernemers (op beurzen, bij evenementen, bij officiële gelegenheden, representatie en promotie, Persoonlijke Aandacht);
  • Een creatief voorstel voor een kappersorganisatie (nieuwe positionering, vertaald naar thema's en ideeën voor events, online/offline-aanpak);
  • Een plan van aanpak voor een Styling-bedrijf (kansen in de markt en voorstel voor aanpak);
  • Een business-brainstorm-/inspiratiesessie gehouden incl voorbereiding voor een werving- en selectiebureau;
  • Genomineerd voor de prijs 'Innovatieve Ideeën voor betere zorg', Gemeente Doesburg;
  • Een ideeën- en inspiratiesessie gehouden incl. positionering, voor een horecagelegenheid;
  • Van 1-7-2017 t/m 1-12-2017: Marketing- en Salescoach a.i. bij een financiële dienstverlener;
  • Een brainstormsessie voor een woningcorporatie;
  • Een marketingscan ontwikkeld voor diverse bedrijven;
  • Een voorstel voor ideeën voor marketingcampagnes voor een recreatiebedrijf;
  • Pitchvoorbereiding gedaan (investor-pitch)voor en met een adviesbureau in Duurzaamheid;
  • Bijdrage aan een business-brainstormsessie bij een verzekeringsmaatschappij.

2018
Op dinsdag 16 januari jl. hebben mijn zoon Tim (19, student Bedrijfseconomie, Tilburg University) en ik een gastles over ondernemerschap gegeven op Het Rhedens Dieren aan
een 3 Havo-klas. Dit in het kader van het event www.ondernemervoordeklas.nl van de HAN.
Dat was superleuk!

In 2018 mag ik/mogen we ook o.a. een IT-dienstverlener begeleiden qua Marketing, Sales, Communicatie en Business Development en gaan we aan de slag voor en met een Zorgorganisatie.

Tenslotte zijn we met mooie initiatieven bezig die te maken hebben met het vergroten van het innovatieve vermogen en klantgerichtheid van organisaties en tegelijk bijdragen aan positieve omzetontwikkeling en teamontwikkeling.
More to come...!


Gewoon Doen
Arlette van Kesteren
t: 06-23422003
e: info@gewoonnudoen.nl