Online Marketing

Online Marketing

Heb je nog geen of weinig ervaring met online marketing, maar wil je wel meer omzet? Of heb je er wel ervaring mee maar wil je meer resultaat uit je budget halen?

Ik bied je een aantal online-marketingoplossingen die geschikt kunnen zijn voor jouw bedrijf:


1. Google Analytics;
2. SEO (Zoekmachine optimalisatie);
3. SEA (Google Adwords);
4. E-mail marketing;
5. Video Marketing;
6. Social Media Marketing;
7. Succesvolle online campagnes;
8. Reviews;
9. Affiliate marketing;
10. Display advertising;
11. Mobile display advertising;
12. Bloggen;
13. Landingspagina's;
14. Inrichten productfeed (shopping) campagnes;
15. Inrichten remarketing campagnes.

Welke oplossing(en) het beste bij je passen, is afhankelijk van de (online) marketing-doelstellingen en -strategie. Zie de afbeelding hieronder.

Toelichting op de online marketing oplossingen:

1. Google Analytics
Ik bied je de volgende diensten:

  • Inrichten van Google Analytics (account)
  • Maandflow + grafieken
  • Rapport zoekterm positie

Wil je meer informatie: bel dan: t: 06-23422003.

2. SEO (Zoekmachine-optimalisatie, Search Engine Optimization)
De mate waarin je online zichtbaar bent, bepaalt in belangrijke mate je succes. Want als mensen je niet kunnen vinden, hoe zouden ze dan uiteindelijk klant kunnen worden? Er zijn diverse manieren om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website via o.a. Google te verbeteren:

  • Google organisch
    • Google Mijn bedrijf
      Op Google Mijn Bedrijf kun je gratis een bedrijfspagina aanmaken met de locatie/vestiging waar je klanten je kunnen vinden. Wil je dat ik dat voor je doe? Bel voor meer informatie: t: 06-23422003.

    • SEO-Quickscan: Is je (nieuwe) website SEO-proof?
      Ben je benieuwd hoe je huidige website scoort in de zoekmachines en wat je kunt doen ter verbetering van je SEO? Met een SEO Quickscan heb je een goede basis.
      Bij de introductie van een nieuwe website gaan je SEO resultaten vaak omlaag. Dat moment is een goede aanleiding om een Quickscan uit te voeren of een SEO-rapportage te maken, zodat je precies weet waar de blinde vlekken zitten en wat je kunt optimaliseren. Wil je meer informatie? Bel dan: t: 06-23422003.
    • Je SEO optimaliseren door:
      • Linkbuilding (vergroten linkpopulariteit)
      • Content(marketing). Lees meer.
      • Video’s maken en posten ter verbetering van SEO. Lees meer.
      • Google reviews (5 sterren)
        Lees meer.
    • SEO - Wat kun je zelf doen – tips
      Bovenstaande werkzaamheden voeren we graag voor je uit, maar je kunt natuurlijk ook zelf al het eea doen om je SEO te verbeteren.
      Klik hier voor tips.

Nog even over SEO...
Het belangrijkste doel van zoekmachines, zoals Google, is internetgebruikers de beste zoekresultaten aan te bieden. Op basis van verschillende prioriteits- en kwaliteitscriteria algoritmes, bepalen zij zo welke van de vele miljoenen webpagina´s op het internet het belangrijkste zijn voor een specifieke zoekopdracht en worden toegevoegd aan hun index.
Iedere zoekmachine bepaalt haar eigen criteria. De exacte criteria worden door de zoekmachines sterk afgeschermd, zodat het systeem niet gehackt kan worden en oneerlijke SEO wordt voorkomen.

Waarom is SEO belangrijk?
SEO (zoekmachine optimalisatie) optimaliseert je website voor zoekmachine resultaten en gebruikt daarbij zowel online (in de website pagina´s ) als offline (buiten de websitepagina´s om) technieken om meer verkeer naar je website te sturen en zo een beter resultaat te scoren in zoekmachines, zoals Google. SEO is het belangrijkste onderdeel van je website. Het zorgt namelijk voor een succesvolle online aanwezigheid op het internet.

3. SEA (Search Engine Advertising)

Google Adwords

  • Inrichten Google Adwords campagnes (landelijk, regionaal)
  • Maandelijks beheer Google Adwords campagnes

Google Adwords Express

Google Adwords Express is de ideale manier voor lokale bedrijven en winkels om beter gevonden te worden in Google en Google Maps. Het is eenvoudig, snel en goedkoop.
Wil je weten wat het inhoudt? Denk je dat het voor jouw bedrijf interessant is, maar weet je het niet zeker? Bel dan voor meer info: t: 06-23422003.

4. E mail (marketing)
E-mail marketing is nog steeds een uitstekend instrument voor leadgeneratie, het vergroten van je omzet, het stimuleren van herhalingsbezoeken en after sales.

Even wat cijfers: de smartphone is in Nederland in 2016 het meest gebruikte apparaat om e-mails te openen. Toch wordt de meerderheid van de berichten nog op een pc of laptop geopend. Aanbiedingen zijn de belangrijkste reden voor Nederlanders om zich te abonneren op een e-mailnieuwsbrief van een bedrijf. Zo'n 72 procent van de mensen zegt de afgelopen 12 maanden iets te hebben aangeschaft ‘naar aanleiding van een commercieel bericht’. Daarmee laat e-mail andere online klantcontactkanalen ver achter zich. Facebook volgt op ruime afstand als tweede, pas weer ruim daarachter volgt Google+. Zo'n 7 op de 10 Nederlanders worden ook het liefst via e-mail bestookt met reclameboodschappen.

Wil je ondersteuning t.b.v. professionele nieuwsbrieven en e-mail marketing–campagnes? Mail dan voor meer info: info@gewoonnudoen.nl

5. Video (marketing)
Videomarketing wordt steeds populairder bij het aantrekken van nieuwe klanten, het inspireren en interesseren van mensen, als ook bij het behouden van klanten.
Je kunt bij me terecht voor de volgende diensten:

  • Advies tav marketing-communicatie-strategie: wat zijn je doelstellingen en hoe kunnen we dit vertalen naar een idee/concept wat werkt?
  • Eén of meerdere video('s) laten maken
  • 4 Video's per jaarbasis (waarbij je per maand betaalt)
  • Branded Content maatwerk Video's

Wil je meer informatie over wat video voor jou bedrijf kan betekenen met als doel concrete verkoop, leadgeneratie, service verbetering, PR of 'engagement'? Bel me dan: t: 06-23422003.

6. Social Media (marketing)
Social Media bieden je de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier in contact te komen met je doelgroep en met hen de interactie aan te gaan. Ook zijn social media niet meer weg te denken als het gaat om customer service, de zgn. webcare. Veel multinationals, denk aan Philips bijvoorbeeld, hebben zelfs 24 uur per dag over de hele wereld webcare teams zitten die in contact zijn met klanten, fans etc. Ook leidt de interactie met je klanten en volgers tot mooie nieuwe initiatieven of tot nieuwe producten en proposities.

Wil je weten wat social media (marketing) voor je bedrijf kan betekenen?
Wil je een strategie laten ontwikkelen en een contentplan? Wil je weten hoe je meer bereik en meer 'engagement' kunt creëren, hoe je het beste kunt adverteren of wil je video’s laten maken en plaatsen op Facebook?

Voor al dit soort vragen kun je bij me terecht. Bel voor meer informatie of het maken van een afspraak: t: 06-23422003.

Wil je meer weten over:

  • Een Social Media strategie ontwikkelen
  • Contentplan
  • Contentkalender (planning)
  • Social Media Abonnement
  • Social Media Monitoring

lees dan hier verder.

7. Succesvolle Online campagnes
Wat maakt een online campagne tot een succes? Is het het aantal mensen dat je bereikt? De hoeveelheid ‘engagement’ die je creëert? Of gaat het uiteindelijk toch gewoon om het halen van je doelstellingen en het rendement (KPI's en ROI)? En hoe krijg je dat voor elkaar?
Hoe laten mensen zich online overtuigen en hoe ontwikkel je online campagne-concepten die passen bij een snel veranderend publiek? Hoe meet je succes en op welke manier ben je in staat om je campagnes snel aan te passen? Voor dit soort vragen kun je bij me terecht.

Wil je meer informatie of wil je dat ik een online campagneplan voor je maak?
Bel dan: t: 06-23422003.

8. Reviews
Google Reviews: zie hierboven.

Reviews op je website, n.a.v. aankoop product of dienst
Trustpilot, Kyoh etc
Wil je een review tool op je webshop hebben, zodat klanten een beoordeling over je producten of dienstverlening kunnen geven? Laat me je helpen. Bel voor meer informatie: 06-23422003.

Gastenboek
Een andere mogelijkheid om klanten van je webshop gelegenheid te geven te reageren is via een 'good old' gastenboek. Het fenomeen bestaat al enige tijd, maar wordt nog steeds gebruikt, met name door webshops in fashion en lifestyle. Een digitaal gastenboek draagt bij aan je SEO-resultaten en door positieve reacties zul je meer kopers trekken. Nadeel van een gastenboek kan zijn dat ontevreden klanten soms hun (ongezouten) reactie geven in je gastenboek, terwijl daar je klantenservice voor is. Wil je een gastenboek op je website? Neem dan contact met me op: 06-23422003.

9. Affiliate marketing
Wat is affiliate marketing, wat kan het voor je doen?
Affiliate marketing is een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders hun partners (affiliates) belonen voor de gegenereerde verkopen of leads (zoals lidmaatschappen - abonnementen) die de affiliate heeft aangeleverd. Affiliates kunnen dit bewerkstelligen door onder andere advertenties van adverteerders op hun website te plaatsen. Als er uit het doorverwijzen van klanten naar de adverteerders een verkoop of lead volgt, ontvangt de affiliate hiervoor een vergoeding van de adverteerder. Er kan ook per click of per pageview betaald worden. Voorbeelden van typische affiliate-concepten zijn bijvoorbeeld vergelijkingssites, cashbacksites of nieuwsbrieven.

Wil je meer weten over affiliate marketing, het inrichten van een affiliate programma of wat het voor jouw webshop kan betekenen? Bel me dan:
t: 06-23422003.

10. Display advertising (Online advertising, bannering)
Display advertising heeft in veel gevallen een aantoonbaar groot effect op de prestaties van andere kanalen en kan daarom niet ontbreken binnen de onlinemarketing-mix. Nog altijd wordt display advertising vaak stand alone afgerekend op de resultaten, wat in vrijwel alle gevallen een totaal verkeerd beeld geeft van de realiteit.

Wanneer je met display advertising aan het begin van de funnel zit, is de invloed op bijvoorbeeld search vaak veel groter dan wordt gedacht. Andersom is het zo dat met retargeting het directe effect van display advertising vaak wordt overschat. Uiteindelijk gaat het om het effect van verschillende middelen op de totale Return On Investment (ROI). Voor adverteerders is het cruciaal om meer naar het effect van het totaalplaatje te kijken, zodat je weet dat je aan de juiste knoppen kan draaien om tot het beste resultaat te komen.

11. Mobile Display Advertising
De marketingdiscipline Mobile Display Advertising (advertising op je mobiele apparaten zoals smartphone en tablet) gaat een ongekende groei door. Het beschikbare volume groeit nog steeds dagelijks (lees: iedereen zit de hele dag op zijn/haar smartphone of tablet). Daarnaast begrijpen steeds meer adverteerders de vele voordelen. Denk aan de pricing, de targeting-mogelijkheden en het krachtige contactmoment met de eindgebruiker. Wil je meer informatie? Bel me dan: t: 06-23422003.

12. Bloggen (zelf doen, uitbesteden, gastbloggers)
Denk je erover een blog te starten vanuit je content marketing strategie? Wil je zelf gaan bloggen, wil je gastbloggers inschakelen of wil je dat wij voor je bloggen? Bel voor meer informatie: 06-23422003.

13. Landingspagina’s
Het maken van specifieke landingspagina's is bedoeld om meer bezoek (traffic) naar je website of webshop te trekken. Je kunt bijvoorbeeld landingspagina's maken op basis van de zoekwoorden waar je huidige website bezoekers je veel op vinden. En dan gaat het met name om die bezoekers die interessant voor jouw diensten zijn.
Bijvoorbeeld: een kinderopvangorganisatie kwam erachter (via Google Analytics) dat men veel op de website kwam door te zoeken op 'kindertraktaties'. Door één of meerdere specifieke landingspagina's over dit onderwerp te creëren (Bijv. Rich Content creëren, met foto, video; dat is goed voor je SEO resultaten!), kom je beter naar voren in de zoekresultaten van Google en zo krijg je bezoekers op je website die waarschijnlijk interessant zijn voor de diensten die jij te bieden hebt, in dit geval Kinderdagopvang, Peuteropvang en Buitenschoolse opvang.
Wil je meer weten: bel me dan: 06-23422003.

14. Inrichten Productfeed (shopping) campagne
Heb je een webshop en wil je succesvoller zijn door via andere platformen/sites je produkten te verkopen? Informeer eens naar de mogelijkheden,
t: 06-23422003.

15. Inrichten remarketingcampagne
Wil je weten wat remarketing is en kan betekenen voor je bedrijf cq voor het vergroten van de conversie op je webshop? Wellicht heb je al ervaring ermee, en wil je weten hoe je het nog beter kunt inzetten? Ik help je graag.

gewoon doen
contact: arlette van kesteren
t: 06-23422003
e: info@gewoonnudoen.nl